Завдання
для Лісніченка Макара
Понеділок
16.03
Українська мова. Читання. Тарас
Шевченко «Садок вишневий коло хати» вивчити вірш напам‘ять с.119
Вівторок 17.03
Українська мова. Розповідні речення.Інтонація розповідних речень.
Виконати вправи 207, 209; вивчити правило с.82
Середа 18.03
Українська мова. РЗМ .Скласти і записати продовження оповідання О.Кротюк "Щедра кишеня", використовуючи поданий початок і малюнки за вправою 210.
Понеділок 30.03
Українська мова.Читання. Весна очима художників . Розглянути репродукції картини українського художника К.Чепіги «Весняна вода», відповісти на питання с.122
Понеділок 30.03
Українська мова.Читання. Весна очима художників . Розглянути репродукції картини українського художника К.Чепіги «Весняна вода», відповісти на питання с.122
« Зима і
весна і »К.Перелісна,Н.Забіла «Квітень» виразно читати (1 вірш на вибір вивчити
напа’ять).
Вівторок 31.03 Українська мова. Окличні речення. Питальні речення Інтонація окличних
речень.Вивчити правила с.85-86.Списати вправи 213 (с.83),
підкреслити окличні речення, впр.215 ( списати питальні речення).
Середа 01.04
Українська мова. Спонукальні речення.Спонукальні окличні та неокличні
речення.
Вивчити правила с.86-87, Виконати впр.220, 221,223.
Понеділок 06.04
Українська мова Складання речень за малюнками.
Виконати вправи 235, 236 с.92-93
Вівторок 07.04
Українська мова Повторення вивченого про речення.
Виконати вправи 237, 238 с.93
Середа 08.04
Українська мова РЗМ
Скласти і записати 3-4 речення за малюнками вправи 240 с.94
Четвер 09.04
Українська мова Текст.Особливості тексту.
Вивчити правило с.95, виконати вправу 242
Понеділок 13.04
Українська мова Деформований текст.
Виконати вправи 244, 245с.96-97
Вівторок 14.04
Українська мова Будова тексту.
Вивчити правило с.97, виконати вправи 246, 247.
Середа 15.04
Українська мова Заголовок тексту.
Виконати вправу 249 с.98.
Четвер 16.04
Українська мова Текст-розповідь.
Вивчити правило с.100, виконати вправу 253.
Вівторок 21.04
Українська мова РЗМ.
Упорядкувати текст відповідно до послідовних подій вправи 255,с.100
Середа 22.04
Українська мова Текст-опис.
Виконати вправи 256, 258. Ознайомитися з правилом с.101.
Четвер 23.04
Українська мова Порівняння тестів- розповідей і текстів-описів.
Виконати вправи 259, 261.
Понеділок 27.04
Українська мова Виражальні засоби мови.
Виконати вправи с.103 262 (усно), 263 (списати 1 текст) , ознайомитися з правилом с.106.
Вівторок28.04
Українська мова Складання тексту за ілюстрацією.
Виконати вправу 265 с.104.
Середа 29.04
Українська мова Складання текстів за серією малюнків
Виконати вправу 268 с.105
Четвер 30.04
Українська мова РЗМ
Виконати вправу 270 (Ірина, Олег), 271 (Макар).
Понеділок 04.05
Українська мова Повторення вивченого про текст.
Виконати вправи 275, 276с.107-108.
Вівторок 05.05
Українська мова Мої навчальні досягнення
Скласти текс-опис про котика за вправою 276 с.108
Середа 06.05
Українська мова Повторення вивченого
Виконати вправу 277 с.108
Четвер 07.05
Українська мова Що ми знаємо про звуки та букви
Повторити с.3-5,виконати вправу 9.
Понеділок 06.04
Українська мова Складання речень за малюнками.
Виконати вправи 235, 236 с.92-93
Вівторок 07.04
Українська мова Повторення вивченого про речення.
Виконати вправи 237, 238 с.93
Середа 08.04
Українська мова РЗМ
Скласти і записати 3-4 речення за малюнками вправи 240 с.94
Четвер 09.04
Українська мова Текст.Особливості тексту.
Вивчити правило с.95, виконати вправу 242
Понеділок 13.04
Українська мова Деформований текст.
Виконати вправи 244, 245с.96-97
Вівторок 14.04
Українська мова Будова тексту.
Вивчити правило с.97, виконати вправи 246, 247.
Середа 15.04
Українська мова Заголовок тексту.
Виконати вправу 249 с.98.
Четвер 16.04
Українська мова Текст-розповідь.
Вивчити правило с.100, виконати вправу 253.
Вівторок 21.04
Українська мова РЗМ.
Упорядкувати текст відповідно до послідовних подій вправи 255,с.100
Середа 22.04
Українська мова Текст-опис.
Виконати вправи 256, 258. Ознайомитися з правилом с.101.
Четвер 23.04
Українська мова Порівняння тестів- розповідей і текстів-описів.
Виконати вправи 259, 261.
Понеділок 27.04
Українська мова Виражальні засоби мови.
Виконати вправи с.103 262 (усно), 263 (списати 1 текст) , ознайомитися з правилом с.106.
Вівторок28.04
Українська мова Складання тексту за ілюстрацією.
Виконати вправу 265 с.104.
Середа 29.04
Українська мова Складання текстів за серією малюнків
Виконати вправу 268 с.105
Четвер 30.04
Українська мова РЗМ
Виконати вправу 270 (Ірина, Олег), 271 (Макар).
Понеділок 04.05
Українська мова Повторення вивченого про текст.
Виконати вправи 275, 276с.107-108.
Вівторок 05.05
Українська мова Мої навчальні досягнення
Скласти текс-опис про котика за вправою 276 с.108
Середа 06.05
Українська мова Повторення вивченого
Виконати вправу 277 с.108
Четвер 07.05
Українська мова Що ми знаємо про звуки та букви
Повторити с.3-5,виконати вправу 9.
Понеділок 06.04
Читання Авторська розповідь про Великдень.
Читання Авторська розповідь про Великдень.
Прочитати текст, переказати с.127, 128.
Вівторок 07.04
Читання Вірш Р.Завадовича "Великдень".
Виразно читати вірш с.128, відповідати на питання.
Середа 08.04
Читання Вірш Катеринии Перелісної "Писанка".
Виразно читати вірш с.129, намалювати писанку.
Четвер 09.04
Читання Літературні казки.Іван Франко Казка "Лисичка і Рак".
Читати казку с.130-131, переказувати.
Понеділок 13.0
Читання Іван Франко .Казка "Лисичка і Рак".
Робота над завданнями до казки с.131.
Вівторок 14.04
Читання Іван Франко.Казка "Лисичка і Рак".
Виразне читання казкис.131
Середа 15.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
Переказати казку с.131-132
Четвер 16.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
Робота над завданнями с.133.
Вівторок 21.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
До кожного питання знайти відповіді в тексті с.131-133.
Середа 22.04
Читання Робота з дитячою книжкою.Літературні казки
Прочитати літературну казку( за вибором ).
Четвер 23.04
Читання Травнева природа."Далекий голос зозулі"за А.Камінчуком
Читати текст с.133-134, відповідати на питання.
Понеділок 27.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
Читати текст с.134-136
Вівторок 28.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
с.134-136.Робота над запитаннями твору.
Середа 29.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
с.134-136 виразно читати текст.
Понеділок 04.05
Читання Робота з дитячою книжкою.
Прочитати казку ( на вибір).
Вівторок 05.06
Читання Досліджуємо текст: висловлюємо думку.Вірш В.Гринько "Мама"
Вивчити вірш напам"ять с.136-137.
Середа 06.05
Читання Вірш А.Костецького "Все починається з мами"
с.137 виразно читати вірш, відповідати на питання. Четвер 07.05
Читання О.Диркавець "Вибіг дощик на дорогу"
с.138 виразно читати вірш, відповідати на питання.
Вівторок 12.05
Читання За Б.Харчуком "Ромашка"
с.139 читати текст,відвовідати на питання.
Середа 13.05
Прочитати казку, вміти переказати
ЖАДІБНІ ВЕДМЕЖАТА Угорська народна казка
У дрімучому лісі, у самісінькій хащі жила стара ведмедиця, і було в неї два сини. Коли ведмежатка підросли, то вирішили піти білим світом у пошуках щастя. Поцілувала мати синів і наказала їм ніколи не розлучатися. Пообіцяли клишоногі виконати наказ і вирушили в дорогу. Йшли, йшли, всі припаси в них скінчилися, засумували ведмежатка.
— Братику, як їсти хочеться, — пожалівся молодший.
— А мені ще більше! — сумно похитав головою старший. І ось пощастило їм знайти велику голівку сиру. Захотіли поділити її порівну, та не зуміли. Кожен боявся, що іншому більше дістанеться. Довго сперечалися, аж раптом підійшла лисиця.
— Чому сваритеся? — запитала руденька хитрунка. Ведмежата розповіли пишнохвостій про негаразди.
— Яке ж це горе? — посміхнулася лисичка.
— Дозвольте, я поділю сир порівну.
— Гаразд, допоможи! — радісно вигукнули ведмежата. Хитрунка взялася до роботи. Проте розломила голівку так, аби один шматочок був більший. Ведмежата відразу закричали:
— Ось цей кращий! — Тихіше! — заспокоїла їх лиска.
— Це не біда. Трохи витримки — зараз усе владнаю. Вона відкусила від більшої половини добрий шматок і проковтнула. Тепер інша скибка стала великою.
— І так нерівно! — захвилювалися ведмежата.
— Гаразд! — солодко проспівала лисичка.
— Я добре знаю справу! — І знову відкусила від більшої половини.
Четвер 14.05
Прочитати, переказати ( батькам)
СИНІ ЧЕРЕВИЧКИ
Ходив, ходив, ходив синім лісом синій Вечір — та й забарився. Стала його мати Ніч шукати й додому кликати:
— Си-и-и-ну! Почув він та й дух затаїв: “Мабуть, битиме”. І — бігом, бігом, бігом нищечком додому. Щоб як мати гукне, сказати їй: “А я тут, я коло хати був, далеко й не ходив...”
— Си-ну! Сину! Си-ній синку!.. — непокоїлась мати. Ось-ось добіжить Вечір додому, ось-ось добіжить. Та перепинився й наробив шелесту — наполохані сичі закричали, заверещали, а мати почула та й сплеснула в долоні:
— Нарешті з’явився, та ще й босий! Де ж твої черевички? А Вечір стояв, похнюпившись, і тільки блимав темними очима:
— Погубив. — А ну ходім, показуй де. Цілу ніч ходила мати з сином, шукала черевички, так і не знайшла. А вранці коники-стрибунці вийшли із хатки з-під листка, аж коло порога сині черевички стоять, повні живої роси. Коники спочатку здивувалися, а потім напилися живої роси, взяли сині черевички та й стали на воротях:
— Ласкаво просимо до хати, любе сонечко.
Дмитро Чередниченко
В яких черевичках ходить Вечір?
Понеділок 18.05
Виразно читати байку, відповідати на питання ( Макаре, вивчи напам"ять)
ЧИЖ ТА ГОЛУБ Байка
Весною чижик молоденький,
такий співучий, проворненький,
в садочку все собі скакав
та якось у сильце й попав;
сердега в клітці рветься, б’ється,
а Голуб бачить та сміється:
— А що? Попавсь? — от тобі й на!
Вже, певно, голова дурна...
Не бійсь, мене б не піддурили,
хоч як би не хитрили,
бо я — не Чижик! ні... оце!
— аж гульк — і сам піймавсь в сильце!
Ото на себе не надійся,
чужому лихові не смійся!
Леонід Глібов
Чого вчить байка?
Вівторок 19.05
Прочитати, переказати.
ЛИСИЦЯ ТА РАК Казка
Біжить лисичка полем. Добігає до річки, аж дивиться — рак виліз з води на камінь та клешні точить, щоб гостріші були.
— Здоров був, раче! — каже лисичка
. — З тим днем, що сьогодні! Це ти, мабуть, до косовиці готуєшся, що клешні об камінь гостриш? Поздоровався і рак та й каже:
— Я клешнями роблю те, що ти зубами; так треба, щоб гостріші були. А лисичка тоді йому:
— Тепер я бачу, чого з тебе люди сміються, розказуючи, як ти сім літ по воду ходив, та й ту на порозі розлив! Як його ходити на світі, коли на губах зуби? Признайся, що таки правду люди говорять про тебе!
— Може, колись теє й правдою було, та тепер брехнею стало! Ось коли хочеш, то давай побіжимо наввипередки. Я тобі ще на один скок ходу дам. Біжім до тієї осички, що стоїть онде на узліссі.
— Як так, то й так, — каже лисичка. Повернулась до лісу, стала на один скок уперед проти рака й дожидає, коли той звелить бігти. А рак учепився клешнями за лисиччиного хвоста, підобгав усі вісім своїх ніг та й гукнув:
— Но! От лисичка й подалася вздовж поля. Добігає до осики, повернулась, щоб подивитись, а де той рак чимчикує, аж чує позад себе:
— Та й забарилась ти, лисичко! Я вже і на осику лазив, усе визирав, чи скоро ти прибіжиш. Дуже здивувалася лисичка, аж рота роззявила.
— Чи то ж бачено! — каже. І більш не сміялася з рака. Пояснити зміст вислову: “Сім літ по воду ходив, та й на порозі розлив”.
Середа 20.05
Перевірити техніку читання.
Легенда
Чому папуги мають барвисте пір’я
Вівторок 07.04
Читання Вірш Р.Завадовича "Великдень".
Виразно читати вірш с.128, відповідати на питання.
Середа 08.04
Читання Вірш Катеринии Перелісної "Писанка".
Виразно читати вірш с.129, намалювати писанку.
Четвер 09.04
Читання Літературні казки.Іван Франко Казка "Лисичка і Рак".
Читати казку с.130-131, переказувати.
Понеділок 13.0
Читання Іван Франко .Казка "Лисичка і Рак".
Робота над завданнями до казки с.131.
Вівторок 14.04
Читання Іван Франко.Казка "Лисичка і Рак".
Виразне читання казкис.131
Середа 15.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
Переказати казку с.131-132
Четвер 16.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
Робота над завданнями с.133.
Вівторок 21.04
Читання Казка Г.К.Андерсена "Принцеса на горошині"
До кожного питання знайти відповіді в тексті с.131-133.
Середа 22.04
Читання Робота з дитячою книжкою.Літературні казки
Прочитати літературну казку( за вибором ).
Четвер 23.04
Читання Травнева природа."Далекий голос зозулі"за А.Камінчуком
Читати текст с.133-134, відповідати на питання.
Понеділок 27.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
Читати текст с.134-136
Вівторок 28.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
с.134-136.Робота над запитаннями твору.
Середа 29.04
Читання Оповідання Зірки Мензатюк "Іди, іди, дощику"
с.134-136 виразно читати текст.
Понеділок 04.05
Читання Робота з дитячою книжкою.
Прочитати казку ( на вибір).
Вівторок 05.06
Читання Досліджуємо текст: висловлюємо думку.Вірш В.Гринько "Мама"
Вивчити вірш напам"ять с.136-137.
Середа 06.05
Читання Вірш А.Костецького "Все починається з мами"
с.137 виразно читати вірш, відповідати на питання. Четвер 07.05
Читання О.Диркавець "Вибіг дощик на дорогу"
с.138 виразно читати вірш, відповідати на питання.
Вівторок 12.05
Читання За Б.Харчуком "Ромашка"
с.139 читати текст,відвовідати на питання.
Середа 13.05
Прочитати казку, вміти переказати
ЖАДІБНІ ВЕДМЕЖАТА Угорська народна казка
У дрімучому лісі, у самісінькій хащі жила стара ведмедиця, і було в неї два сини. Коли ведмежатка підросли, то вирішили піти білим світом у пошуках щастя. Поцілувала мати синів і наказала їм ніколи не розлучатися. Пообіцяли клишоногі виконати наказ і вирушили в дорогу. Йшли, йшли, всі припаси в них скінчилися, засумували ведмежатка.
— Братику, як їсти хочеться, — пожалівся молодший.
— А мені ще більше! — сумно похитав головою старший. І ось пощастило їм знайти велику голівку сиру. Захотіли поділити її порівну, та не зуміли. Кожен боявся, що іншому більше дістанеться. Довго сперечалися, аж раптом підійшла лисиця.
— Чому сваритеся? — запитала руденька хитрунка. Ведмежата розповіли пишнохвостій про негаразди.
— Яке ж це горе? — посміхнулася лисичка.
— Дозвольте, я поділю сир порівну.
— Гаразд, допоможи! — радісно вигукнули ведмежата. Хитрунка взялася до роботи. Проте розломила голівку так, аби один шматочок був більший. Ведмежата відразу закричали:
— Ось цей кращий! — Тихіше! — заспокоїла їх лиска.
— Це не біда. Трохи витримки — зараз усе владнаю. Вона відкусила від більшої половини добрий шматок і проковтнула. Тепер інша скибка стала великою.
— І так нерівно! — захвилювалися ведмежата.
— Гаразд! — солодко проспівала лисичка.
— Я добре знаю справу! — І знову відкусила від більшої половини.
Четвер 14.05
Прочитати, переказати ( батькам)
СИНІ ЧЕРЕВИЧКИ
Ходив, ходив, ходив синім лісом синій Вечір — та й забарився. Стала його мати Ніч шукати й додому кликати:
— Си-и-и-ну! Почув він та й дух затаїв: “Мабуть, битиме”. І — бігом, бігом, бігом нищечком додому. Щоб як мати гукне, сказати їй: “А я тут, я коло хати був, далеко й не ходив...”
— Си-ну! Сину! Си-ній синку!.. — непокоїлась мати. Ось-ось добіжить Вечір додому, ось-ось добіжить. Та перепинився й наробив шелесту — наполохані сичі закричали, заверещали, а мати почула та й сплеснула в долоні:
— Нарешті з’явився, та ще й босий! Де ж твої черевички? А Вечір стояв, похнюпившись, і тільки блимав темними очима:
— Погубив. — А ну ходім, показуй де. Цілу ніч ходила мати з сином, шукала черевички, так і не знайшла. А вранці коники-стрибунці вийшли із хатки з-під листка, аж коло порога сині черевички стоять, повні живої роси. Коники спочатку здивувалися, а потім напилися живої роси, взяли сині черевички та й стали на воротях:
— Ласкаво просимо до хати, любе сонечко.
Дмитро Чередниченко
В яких черевичках ходить Вечір?
Понеділок 18.05
Виразно читати байку, відповідати на питання ( Макаре, вивчи напам"ять)
ЧИЖ ТА ГОЛУБ Байка
Весною чижик молоденький,
такий співучий, проворненький,
в садочку все собі скакав
та якось у сильце й попав;
сердега в клітці рветься, б’ється,
а Голуб бачить та сміється:
— А що? Попавсь? — от тобі й на!
Вже, певно, голова дурна...
Не бійсь, мене б не піддурили,
хоч як би не хитрили,
бо я — не Чижик! ні... оце!
— аж гульк — і сам піймавсь в сильце!
Ото на себе не надійся,
чужому лихові не смійся!
Леонід Глібов
Чого вчить байка?
Вівторок 19.05
Прочитати, переказати.
ЛИСИЦЯ ТА РАК Казка
Біжить лисичка полем. Добігає до річки, аж дивиться — рак виліз з води на камінь та клешні точить, щоб гостріші були.
— Здоров був, раче! — каже лисичка
. — З тим днем, що сьогодні! Це ти, мабуть, до косовиці готуєшся, що клешні об камінь гостриш? Поздоровався і рак та й каже:
— Я клешнями роблю те, що ти зубами; так треба, щоб гостріші були. А лисичка тоді йому:
— Тепер я бачу, чого з тебе люди сміються, розказуючи, як ти сім літ по воду ходив, та й ту на порозі розлив! Як його ходити на світі, коли на губах зуби? Признайся, що таки правду люди говорять про тебе!
— Може, колись теє й правдою було, та тепер брехнею стало! Ось коли хочеш, то давай побіжимо наввипередки. Я тобі ще на один скок ходу дам. Біжім до тієї осички, що стоїть онде на узліссі.
— Як так, то й так, — каже лисичка. Повернулась до лісу, стала на один скок уперед проти рака й дожидає, коли той звелить бігти. А рак учепився клешнями за лисиччиного хвоста, підобгав усі вісім своїх ніг та й гукнув:
— Но! От лисичка й подалася вздовж поля. Добігає до осики, повернулась, щоб подивитись, а де той рак чимчикує, аж чує позад себе:
— Та й забарилась ти, лисичко! Я вже і на осику лазив, усе визирав, чи скоро ти прибіжиш. Дуже здивувалася лисичка, аж рота роззявила.
— Чи то ж бачено! — каже. І більш не сміялася з рака. Пояснити зміст вислову: “Сім літ по воду ходив, та й на порозі розлив”.
Середа 20.05
Перевірити техніку читання.
Легенда
Чому папуги мають барвисте пір’я
8
|
15
|
24
|
32
|
39
|
44
|
52
|
60
|
63
|
71
|
79
|
86
|
94
|
102
|
108
|
117
|
119
|
На безлюдному острові, далеко в
океані, жили жовті папуги. Це були дружні, розумні, чудові птахи.
Добре жилося їм!
Цілий рік на острові світило сонце, все потопало в зелені. Спокій, тиша,
радість навколо!
Та якось до
острова пристав піратський корабель.
Морські
розбійники влаштували справжнє полювання на жовтих папуг, але зловити вдалося
лише одного найдовірливішого. Посадили його пірати в клітку та й повезли із
собою.
Коли корабель
пристав до берега, клітку з папугою виносили, щоб показати людям його за гроші.
Жовтий птах звеселяв публіку. Люди сміялися, плескали в долоні. Вони ніколи не
бачили такого розумного птаха!
Лише птахи дуже
жаліли його. Качка-мандаринка з Китаю подарувала йому свою жовтогарячу пір’їну;
фламінго з Африки – рожеву; лелека дав біле перо, а крук – чорне.
Про кого розповідається в легенді?
Яка біда трапилась із жовтим папугою?
Які подарунки одержав папуга від птахів?
Четвер 21.05
Прочитати , дати відповіді на питання:
Четвер 21.05
Прочитати , дати відповіді на питання:
Як домовились
Тестові завдання
Прийшла мама з поля і принесла
дітям у торбі гостинця. Вона завжди так робила. Дмитрик зразу ж побіг до свого
брата – Сашка. Побачивши його ще здалеку, закричав:
- Ура! Мама сьогодні на баштані
була. Вона щось принесла нам з тобою. Ходімо швидше додому.
Сашко, як завжди, почав
хитрувати. Він гадав, що мама принесла з баштану кавун.
- Давай так поділимо гостинець, -
каже він. – Мені буде середина, а тобі решта.
Дмитрик задумався на хвилинку тай
говорить:
- Добре. Хай буде по-твоєму, якщо
так бажаєш.
Прийшли до хати. Дмитрик дістав з
торби диню. І справді, то був не кавун, як сподівався Сашко, а велика жовта
диня. Дмитрик, не поспішаючи, розрізав її, вичистив на тарілку насіння і
поставив його перед Сашком:
- Ось тобі твоя середина. Бери
їж. А я з’їм решту.
Потім Дмитрик, звичайно,
поділився з братом динею. Але варто ж було хоч трішки провчити хитруна.
(140 слів, За М. Герасименко)
Тестові завдання
1. В чому мама принесла гостинець?
А В кошику;
Б В торбі;
В В сумці.
2. Де мама була на роботі?
А На фермі;
Б На баштані;
В У саду.
3. На який гостинець чекали хлопці?
А Цукерки;
Б Яблука
В Кавун
4. Про кого або про що це оповідання? Вибери. Познач.
А Про хитруна, який
себе перехитрив;
Б Про жадібність;
В Про турботу.
5. Як звали братів? ________________________________________________
6. Продовж речення: Дмитрик
дістав із торби ________________________
7. Про що говорить той факт, що Дмитрик все ж поділився з
братом?
___________________________________________________________________
8. Придумай свій заголовок до твору.
___________________________________________________________________
Понеділок 25.05
Прочитати, відповісти на питання:
***
Гаряча квітка
Того року була рання
весна. В середині квітня зацвіли сади. Настав травень.
Маленька дівчинка Оля пішла
одного ясного весняного ранку в сад і побачила велику червону квітку троянди.
Вона побігла до мами й радісно сказала:
-
Мамо, червона троянда зацвіла.
Мама прийшла в сад, поглянула на червону квітку,
усміхнулася. Потім глянула на небо, і лице її стало тривожним.
З півночі сунула чорна хмара. Повіяв вітер, хмара
закрила сонце. Стало холодно.
Мама з Олею сиділи в кімнаті й з тривогою дивилися
в вікно.
Мов білі метелики, полетів сніг. Все довкола
побіліло. Вітер затих. Сніжинки м’яко падали на землю, а потім перестали
падати.
Мама з Олею пішли в сад. На зеленому листі біліли
снігові шапки. Земля вкрилася сніжно – білим килимом. Тільки троянда червоніла,
мов велика жарина. На ній блищали крапельки роси.
- Вона гаряча, їй не
страшно, - промовила Оля й радісно усміхнулася.
(141 слово,
В.Сухомлинський)
Тестові завдання
1.
Коли відбуваються події, описані у тексті?
А Восени
Б Навесні
В Влітку
2.
Яка квітка зацвіла у саду?
А Троянда
Б Лілія
В Конвалія
3.
Що зробила дівчинка Оля?
А Зрізала квітку на
букет
Б Зателефонувала
подружці і розповіла про квітку
В Побігла до мами і
поділилася радістю
4.
Чому лице мами стало тривожним?
А З півночі сунула
чорна хмара
Б Бо Оля зрізала
квітку
В Мамі не
сподобалася квітка
5.
Встав у речення пропущене слово.
На зеленому листі біліли ___________________ шапки.
6.
Встанови послідовність подій у тексті.
1 Тільки троянда червоніла, мов велика жарина
1 В середині квітня зацвіли сади
1 Повіяв вітер, хмара закрила сонце
7.
Підкресли речення, яке не зустрічалося у тексті.
-
Мов білі метелики, полетів сніг
-
Того року була рання весна
-
Мама з Олею сиділи в кімнаті і радісно дивилися у вікно
8.
Підкресли слова, які описують Олю.
Добра, ввічлива, сором’язлива, неуважна, весела, турботлива, спостережлива.
Вівторок 26.05
Прочитати, відповісти на питання:
***
Кому дістався бублик
Хтось загубив маленького бублика.
Першою побачила його жовтогруда
синиця. Дзьобнула знахідку раз, вдруге і розчаровано пискнула — бублик був
твердий, як камінь.
Підлетіли два горобці. І теж не
змогли скуштувати.
За пташками із самої верхівки
грубезної верби спостерігав старий грак. Отож він повільно злетів на землю.
Горобці й синиці відступилися перед сильнішим і ображено залементували.
Грак навіть оком не зморгнув на
лайку дрібноти. Він діловито підійшов до бублика і дзьобнув його. Проте його
довгий і міцний дзьоб бублика теж не розколов.
Грак трохи подумав, тоді злетів
на паркан, посидів там із хвилину і знов опустився до ласої знахідки. Взяв
бублика у дзьоб і кинув у найближчу калюжу. Походив, очікуючи, поки бублик
набрякне у воді, і, коли той пом'якшав, з'їв його з апетитом.
Горобці від здивування аж
оніміли. Грак важко змахнув великими крилами, описав дугу над калюжею і
опустився на своє звичне місце на вербі. А вже звідти голосно крякнув. Мовляв,
хто хоче їсти, той має метикувати.
(С. Мацюцький, 158 слів)
Тестові завдання
1. Хто перший побачив бублика?
А Горобчик;
Б синичка;
В грак.
2. Чому синичка і горобчик не
змогли поласувати знахідкою?
А Бублик був дуже твердий;
Б бублик був дуже
несмачний;
В бублик був несолодкий.
3. Для чого грак кинув бублик у
воду?
А Щоб ним не змогли
поласувати інші;
Б щоб його стало більше;
В щоб він розмок.
4. Хто ж все-таки з'їв бублик?
А Грак;
Б горобці;
В синиця.
5. Продовж
речення: Бублик був твердий, як ________________________
6. Яким був
дзьоб грака? Підкресли слова.
Маленький, довгий,
закручений, міцний, слабкий.
7. Хто
виявився розумнішим – синичка чи грак? ____________________
8. Встав
слово в речення: Хто хоче їсти, той має ______________________
Середа 26.05
Прочитати, відповісти на питання:
***
Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано-рано
вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає
Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
(Василь Сухомлинський, 145 слів)
Тестові завдання
1. Куди щоранку ходить Яринка?
а) До школи;
б) в дитсадок;
а) До школи;
б) в дитсадок;
в) на прогулянку.
2. Про що дівчинка запитала у дідуся?
а) Чому треба ходити до школи?
а) Чому треба ходити до школи?
б) Чому дідусь встає
так рано?
в) Чому вранці
вставати не хочеться?
3. Що порадив Яринці дідусь?
а) Почекати, поки захочеться вставати;
б) винести ледачу подушку і вибити;
в) спати, скільки хочеться.
3. Що порадив Яринці дідусь?
а) Почекати, поки захочеться вставати;
б) винести ледачу подушку і вибити;
в) спати, скільки хочеться.
4. Що зробила Яринка з ледачою подушкою?
а) Поміняла її на іншу;
б) кожного ранку вибивала її кулачками;
а) Поміняла її на іншу;
б) кожного ранку вибивала її кулачками;
в) віддала її
дідусеві.
5. Встав слово у речення: - Це подушка в тебе _______________________
6. Якого речення не було в оповіданні?
- А що ж їй
зробити, щоб не була ледачою?
- Я не буду так робити, дідусю.
- Я не буду так робити, дідусю.
А дідусь у вуса посміхається.
7. Вибери і підкресли заголовок, який найкраще підходить
до тексту.
Розумна Яринка
Мудрий дідусь
Яринка і подушка
8. Це оповідання нас вчить
_______________________________________
Четвер 28.05
Прочитати, переказати
***
Горіх
Бабуся передала з села
торбинку з волоськими горіхами, бо її онучка Інна їх дуже полюбляла.
Один волоський горіх Інна
загубила на подвір’ї. Горобці примітили згубу і зразу підлетіли. Однак
шкаралупка на горіхові була для їхніх дзьобиків занадто твердою.
Ледачий голуб теж побачив
горіха, але навіть не спробував вилущити його зерня – голубові аби хтось вилущив,
то він готовеньке склював би.
Підійшов до горіха
великий смугастий кіт. Понюхав його , покачав лапою та й пішов, гордо несучи
свого пухнастого хвоста.
Так і лежати б горіхові
хтозна-скільки. Але тут – шуг! – на подвір’я опустився грак. Діловито підступив
до горіха, дзьобом – тук-тук-тук! Мовляв, відчиняйся!
Шкаралупка не
піддавалася.
Тоді грак ухопив горіха в
дзьоб, злетів з ним вище сусіднього багатоповерхового будинку та й кинув його
звідтіля на асфальтовану доріжку. Шкаралупка тільки хрусь – і
розкололася. А грак уже й тут: видовбує зерня до дрібочки та позирає, чи не
загубив хто на подвір’ї ще чогось смачненького.
(150 слів, За Є.
Шморгуном)
Немає коментарів:
Дописати коментар